Diagnoza i terapia pedagogiczna z elementami socjoterapii

1750 zł. x 2 sem

(300 godz. w tym 60 godz. praktyk)

Adresaci:

Propozycja kierowana jest do absolwentów pedagogiki (różnych specjalności) studiów licencjackich lub magisterskich, dla nauczycieli oraz dla absolwentów innych kierunków niż pedagogika posiadających uprawnienia pedagogiczne.

Cel studiów:

Podstawowym celem studiów w zakresie diagnozy i terapii pedagogicznej z elementami socjoterapii jest przygotowanie absolwentów do profesjonalnego organizowania wczesnej i systematycznej pomocy dzieciom zagrożonym nieprawidłowym rozwojem (zgodnie z Rozporządzeniem MEN z dnia 17 listopada 2010 w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno – pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach).

Podczas zajęć słuchacze poznają zasady diagnozowania potrzeb  i możliwości dziecka oraz jego środowiska. Program studiów obejmuje problematykę niezbędną do opracowania i realizowania indywidualnych oraz grupowych zajęć terapeutycznych z dziećmi i młodzieżą, mającą trudności w uczeniu się i funkcjonowaniu społecznym.

Studia dają kwalifikacje do pracy diagnostycznej i terapeutycznej z dziećmi, do prowadzenia zajęć korekcyjno-kompensacyjnych w przedszkolach, szkołach, poradniach psychologiczno-pedagogicznych i innych placówkach opiekuńczo-wychowawczych.

Ramowy program

  1. Wybrane problemy z psychologii rozwojowej, wychowawczej, klinicznej i psychopatologii
  2. Współczesna diagnostyka psychopedagogiczna
  3. Metodyka zajęć korekcyjno-kompensacyjnych i wyrównawczych dla dzieci ze specyficznymi trudnościami w nauce czytania i pisania
  4. Metodyka zajęć korekcyjno-kompensacyjnych i wyrównawczych dla dzieci w nauce matematyki
  5. Metodyka zajęć korekcyjno-kompensacyjnych i wyrównawczych dla dzieci z zaburzeniami rozwoju emocjonalnego i społecznego
  6. Metodyka zajęć korekcyjno-kompensacyjnych i wyrównawczych dla dzieci z zaburzeniami rozwoju psychoruchowego
  7. Pedagogika osób z zaburzeniami mowy – logopedia
  8. Pedagogika dzieci z autyzmem i zespołami psychozopodobnym
  9. Organizacja procesu diagnostyczno – terapeutycznego
  10. Klasyczne metody i techniki stosowane w terapii pedagogicznej ( techniki relaksacyjne, polskie modyfikacje metody Bon Depart, metoda symboli dźwiękowych, techniki parateatralne, metoda Kepharta, metoda Weroniki Sherborne)
  11. Nowatorskie i alternatywne metody w praktyce pracy terapeutycznej (kinezjologia edukacyjna, trening twórczego myślenia, metody usprawniania pamięci i uwagi)
  12. Socjoterapia jako forma pomocy psychologiczno – pedagogicznej
  13. Warsztaty socjoterapeutyczne – metodyka
  14. Dynamika małych grup i techniki pracy grupowej
  15. Trening umiejętności wychowawczych i komunikacji interpersonalnej

Nie ma pracy końcowej, ani obrony.

Kontakt

Centrum Kształcenia Praktycznego i Doskonalenia Nauczycieli w Mielcu


ul. Wojska Polskiego 2B, 39-300 Mielec
tel. (fax): 17 788 51 94, 17 788 51 95,

e-mail sekretariat: ckp@ckp.edu.pl

CKPiDN jest wpisane do
Rejestru Instytucji Szkoleniowych pod nr 2.18/00054/2010
i do Rejestru Agencji Zatrudnienia pod nr 6991

Godziny otwarcia

 

Poniedziałek 7:30-15:30
Wtorek 7:30-15:30
Środa 7:30-15:30
Czwartek 7:30-15:30
Piątek 7:30-15:30

 

NIP: 817-21-54-704
REGON: 690481700